INTERNET MARKETING
SEA (Search Engine Advertising) uitbesteden
In de digitale wereld van vandaag kan uw bedrijf het zich niet veroorloven om online onzichtbaar te zijn. Dat is waar Search Engine Advertising (SEA) om de hoek komt kijken. Maar moet het een interne taak zijn? Of is het verstandig om SEA uit te besteden? Wij bespreken hier deze vragen en geven enkele antwoorden.
Inzicht in SEA (Search Engine Advertising)
Search Engine Advertising verwijst naar de betaalde promotie van uw bedrijf op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s). Dit omvat pay-per-click (PPC)-advertenties, CPM-vertoningen (kosten per duizend) en meer.
Belang van SEA
Met SEA kan uw bedrijf bovenaan de zoekresultaten van zoekmachines verschijnen, wat zorgt voor meer zichtbaarheid, verkeer en conversies. Bovendien is het kostenbesparend omdat u alleen betaalt wanneer iemand op uw advertentie klikt.
Waarom SEA uitbesteden?
Het intern beheren van SEA kan veeleisend zijn in termen van tijd, vaardigheden en middelen. Outsourcing brengt daarentegen het voordeel van expertise met zich mee, zorgt voor deskundig beheer, toegang tot de nieuwste tools, een frisse kijk en kostenbesparing.
en stelt u in staat om u te concentreren op de kernactiviteiten van uw bedrijf.
Wilt U de beste resultaten behalen met SEA?
Dan is het cruciaal om uw SEA-campagnes te baseren op een uitgebreide analyse en deze continu bij te stellen. Dit kan bijvoorbeeld gaan om:
- het veranderen van de biedstrategie
- het toevoegen of verwijderen van zoekwoorden
- het uitproberen van verschillende advertentieteksten
- het testen van doelgroepen
Dit vraagt de nodige expertise en tijd, iets wat u als drukke ondernemer of marketing manager beter kunt investeren in uw eigen zaak. Daarom is het uitbesteden van uw SEA een ideale oplossing. Terwijl u zich richt op de bedrijfsvoering, zorgen onze experts ervoor dat uw campagnes maximaal scoren in zoekmachines zoals Google.
Maar hoe werkt het uitbesteden van SEA?
Als we voor u aan de slag gaan met SEA, bespreken we eerst de grootste kansen voor uw bedrijf. Vervolgens bepalen we de strategie en voeren we de campagnes uit. Hierbij hebben we diverse opties:
- Tekstadvertenties: uw advertenties verschijnen boven de zoekresultaten in Google.
- Display advertenties: online banners die opduiken op websites waar uw doelgroep zich bevindt.
- Shopping advertenties: uw producten worden getoond als iemand ernaar zoekt, inclusief relevante informatie om direct tot aankoop over te gaan.
We selecteren de campagne die aansluit bij uw doelen. Wij zorgen voor het opzetten, analyseren en optimaliseren van de campagne, zodat u zich nergens druk over hoeft te maken. Natuurlijk houden we u wel op de hoogte van de voortgang.We zetten niet zomaar wat op Google Ads online als u uw SEA aan ons toevertrouwt. We werken heel gestructureerd.
- Eerst analyseren we wie uw doelgroep is en hoe ze zich online gedragen.
- We kijken ook naar de strategie van uw concurrenten, om ervan te leren of om een andere aanpak te kiezen.
- Tot slot controleren we de techniek en content van uw website, omdat dit mede bepaalt hoe succesvol uw SEA-campagnes zijn.
Vertrouw op de meer dan 10 jaar ervaring die EQwise heeft met website optimalisatie voor alle aspecten van uw SEA.
Waar zoekt uw doelgroep op? Dat is het eerste wat we onderzoeken. Op basis daarvan geven we advies dat past bij uw situatie. Sommige zoekopdrachten zijn oriënterend, terwijl andere al naar een koopintentie neigen.
Voor elke fase creëren we passende advertentieteksten. We meten precies wat en wanneer moet worden aangeboden om van de doelgroep klanten te maken. Daarnaast zorgen we ook voor het inrichting van de landingspagina’s op uw website, zodat potentiële klanten vanuit de Google-advertentie op de juiste plek terechtkomen. Na het live gaan van uw campagnes blijven we continu optimaliseren op basis van de data. Vertrouw op onze ervaring om het beste resultaat te behalen met uw SEA!
Wat zijn de kosten voor het uitbesteden van SEA?
Daar is geen standaard antwoord op, omdat dit afhangt van de strategie die we samen kiezen. De kosten bestaan uit wat u aan Google betaalt voor kliks op uw advertenties en wat wij in rekening brengen voor onze diensten. Deze twee factoren bepalen samen wat het kost om uw SEA uit te besteden. Het voordeel van Google Ads is dat u precies weet wat u uitgeeft door een maximaal dagbudget in te stellen. Zo houdt u zelf de controle over uw uitgaven. Onze kosten hangen af van wat we voor U doen, want onze SEA-strategie is altijd op maat gemaakt.
SEA wordt vaak vergeleken met SEO, de vindbaarheid via organische zoekresultaten.
De verschillen tussen SEA en SEO zitten vooral in de directe kosten en of u voor een lange termijn (SEO) of korte termijn (SEA) strategie kiest. Maar het een sluit het ander niet uit. Naast SEA kunt u ook uw SEO bij ons uitbesteden. Hiermee zorgt u voor goede vindbaarheid op de lange termijn en optimaliseert u uw website voor Google. Net als bij SEA, kunt u ook voor een totaal SEO pakket bij ons terecht, van krachtige contentcreatie tot websiteoptimalisatie. Wij helpen u graag bij het opzetten van een succesvolle online strategie voor uw bedrijf!